Startujemy z nowym wyzwaniem! Tym razem w ramach Kreatywnego Wyzwania będziemy pozyskiwać wiedzę z zakresu infografiki produktowej.  Wspólnie zmierzymy się z realizacją infografiki na własne potrzeby. Założeniem jest wykonanie realizacji pod 1 platformę social media – Facebook. Wyzwanie tak jak do tej pory odbywa się na zamkniętej grupie: Grupa infografika Polska.

Co? Kreatywne wyzwanie #3

Gdzie? Grupa Infografika Polska

Kiedy? 18 marca – 31 marca 2019r.

Temat: Wyzwanie na słuchanie

 

 

BRIEF – ZASADY POD WYZWANIE

CEL INFOGRAFIKI

Celem jest stworzenie infografiki o sobie samym. Zaprezentowanie siebie, swoich zainteresowań, pasji lub specjalizacji. Oczywiście nie wszystko na raz. Wybierz te informacje, na których Ci zależy aby je przedstawić. Pamiętaj, że Twój profil na Facebooku może stanowić wizytówkę dla osób, które odwiedzają go po raz pierwszy. Mogą to być również inne osoby z naszej społeczności należącej do Grupy Infografika Polska. Wchodząc na Twój profil społecznościowy chcemy zobaczyć czym się zajmujesz. 

To, jak dokładnie chcesz się pokazać zależy od typu Twojego profilu na Facebooku. Jeśli Twój profil prywatny ma cel biznesowy to możesz zaprezentować się w takim właśnie ujęciu. Jeśli Twoje konto ma charakter bardziej prywatny i używasz go wyłącznie do kontaktu ze znajomymi i rodziną to możesz skierować informacje do tej grupy. Czasami nasi znajomi i rodzina nie do końca kojarzy czym dokładnie się zajmujemy na co dzień.

GDZIE BĘDZIE UŻYTA INFOGRAFIKA?

 

Grafika będzie możliwa do wykorzystania na Twoim profilu Facebook (na koncie prywatnym). Masz do wyboru 3 typy formatów i miejsc gdzie chcesz przekazać informacje o sobie.

COVER PHOTOzdjęcie w tle o wymiarach 820 x 312 pikseli (px) – ta grafika jest najlepszą wizytówką naszego profilu ponieważ jest zawsze widoczna po wejściu na nasz profil osobisty. Powinna prezentować w bardzo czytelny sposób to czym się zajmujemy.

• Post w kwadracie o wymiarach 1200 x 1200 pikseli (px) – tą realizację będziesz mógł wstawić jako post i dodać do zdjęć wyróżnionych.
 Post w poziomie o wymiarach 1200 x 900 pikseli (px) – to jeden z kolejnych akceptowalnych postów, które można umieścić na swoim timeline. 

GRUPA DOCELOWA

GRUPA DOCELOWA

Grupą docelową są osoby, którzy odwiedzają Twój profil prywatny na portalu Facebook w celu dowiedzenia się o Tobie czegoś więcej. Osoby, które chcą Cię zarekomendować lub polecić Cię jako specjalistę mogą podawać Twój link w ramach rekomendacji jako osoby pod konkretne zlecenie. Warto, aby Twój profil potwierdzał Twoją specjalizację. Każdej osobie, która odwiedzi Twój profil będzie zdecydowanie prościej jeśli profil na koncie Facebook będzie oddawał Twoją profesję, którą się zajmujesz i wskaże miejsca w których można Cię znaleźć. Aby odpowiedzieć na wyzwania co dokładnie ma prezentować Twój cover zadaj sobie pytanie na kim dokładnie Ci zależy jako odbiorcy?

WZORY I MATERIAŁY DO POBRANIA

PRZYKŁADY

PRZYKŁADOWE REALIZACJE

Jak zobaczysz wiele osób, które traktują Facebook jako swój kanał promocji i wizytówkę starają się na bieżąco aktualizować swoje zdjęcie w tle – COVER PHOTO i umieszczać na nim informacje, które są dla nich istotne z biznesowego punku widzenia. Na przykładzie poniżej prezentuję grafiki informacyjne, które możesz znaleźć na profilu Rahima Blaka.

Poniżej znajdziesz przykład z konta Joanny Ceplin na którym możesz zaobserwować, że tak na prawdę nie mamy zbyt dużo informacji poza hasłem wskazującym na korzyści jakie można wynieść ze współpracy z Joanną, wyszarzonymi ikonkami w tle, logo projektu, który promuje i jej zdjęcie. Warto zauważyć jak rozmieszczać elementy tak, aby nie wchodziły pod zdjęcie profilowe. Po wstawieniu grafiki na swój profil zauważymy również, że po prawej stronie na dole pojawiają się guziki, które widzą nasi odbiorcy. Inne widzą osoby, która mają nas w znajomych a inne osoby, które będą chciały dopiero wysłać nam swoje zaproszenie. W tych obszarach NIE należy dodawać elementów, które będą istotne pod względem przekazu.

Informacje o swojej specjalizacji lub działaniach, które realizujesz w formie infografiki możesz umieszczać nie tylko na zdjęciu w tle (cover photo), ale również w sekcji zdjęć wyróżnionych lub jako post. Zdjęcie wyróżnione pojawia się jako element stały po lewej stronie Twojego profilu. Zdjęcie, które wstawisz jako post nie będzie przypięte na górze jednak możesz go również wstawić jako infografikę informującą o działaniach, którymi się zajmujesz. Ta forma infografiki, która będzie udostępniana jako post nadaje się do prezentowania informacji dotyczących bieżących działań.

Informacje z dłuższą datą ważności jak Twoja specjalizacja czy projekt nad którym aktualnie pracujesz można zaprezentować jako zdjęcie w tle (cover photo). A może masz w planach wydać książkę – pokaż to. Niech świat się o tym dowie! 🙂 Poniżej moje przykłady. Dzisiaj zaprojektowałabym je już zupełnie inaczej i z mniejszą ilością danych, ale może Cię to do czegoś zainspiruje – chociażby do tego że w takiej formie możesz robić również swoje miesięczne podsumowania działań. W ten sposób dajesz znać swojej społeczności czym tak na prawdę się zajmujesz i w czym się specjalizujesz.

UWAGI

CZEGO UNIKAĆ?

Infografika NIE powinna być przesadzona DLATEGO UNIKAJ:

  • Zbyt wielu informacji na raz,
  • Przeładowania różnymi informacjami,
  • Zbyt dużej liczny kolorów – wybierz te, które mają się z Tobą kojarzyć,
  • Zbyt wielu akcesoriów i atrybutów, które dookreślą Twój charakter pracy,
  • Umieszczania ważnych elementów w miejscach gdzie będzie miejsce na zdjęcie profilowe,
  • Słabych kontrastów pomiędzy wybranymi elementami (np. jasny tekst na jasnym tle – zdecydowanie unikaj).

CO ZASTOSOWAĆ?

  • Możesz zastosować wezwanie do działania – CTA / call to action. Możesz tego dokonać poprzez dodanie do grafiki elementów zachęcających do kliknięcia.
  • Informacje, które mogą pokazać Cię od strony profesjonalisty
  • Możesz użyć swojego zdjęcia
  • Możesz zwizualizować swoją profesję, którą się zajmujesz
  • Możesz przenieść komunikat na warstwę wizualną poprzez zastosowanie rekwizytów, których używasz w codziennej pracy
  • Możesz zastosować TEST 5 SEKUND i TEST WARSTWY TEKSTOWEJ aby sprawdzić czy Twoja infografika jest skuteczna.

 

ALE CO ZWIZUALIZOWAĆ?

Skup się na przekazie, na którym najbardziej Ci zależy. Weź pod uwagę to do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem? Może chcesz przyciągnąć idealnego klienta a może zaprosić kogoś do swojej grupy na FB, którą prowadzisz? Tak na prawdę wyjdź od tego co jest Twoim celem. Warto zastanowić się nad takimi aspektami:

  • W czym się specjalizujesz?
  • Z czego chcesz zostać zapamiętany?
  • W jakiej profesji chcesz otrzymywać więcej zleceń?
  • Co dokładnie jest Twoim wyróżnikiem? Jaką dajesz unikalną wartość?

 

WIĘCEJ INFORMACJI

 

Gdzie wysłać infografikę? Na maila: anita@kompendiuminfografiki.pl

Więcej informacji dotyczących tego jakie warto prezentować informacje na swoim cover photo możesz pozyskać ze szkolenia, które odbyło się z Jolantą Ambrożewicz. Transmisja jest dostępna na naszej grupie, do której w każdej chwili możesz dołączyć. Możesz w niej również wstawiać swojego posta pod hashtagiem #MojeWyzwanie. Gdzie? Oczywiście na naszej grupie: Grupa Infografika Polska. Jeśli Cię tam jeszcze nie ma to zapraszam! 🙂

Pozdrawiam kreatywnie,

l

Widzisz błąd w artykule? Zostań naszym bohaterem i poinformuj o tym!