Podsumowanie naszego wyzwania. Założeniem było wykonanie realizacji pod 1 platformę social media – Facebook. Wyzwanie tak jak do tej pory odbyło się na zamkniętej grupie: Grupa infografika PolskaCelem naszego wyzwania było stworzenie infografiki o sobie samym. Zaprezentowanie siebie, swoich zainteresowań, pasji lub specjalizacji. Forma i zawartość informacji zaprezentowanych na coverze zależała od typu profilu na Facebooku.

 

Jeśli profil prywatny ma cel biznesowy to warto zaprezentować się w takim właśnie ujęciu. Jeśli nasze konto ma charakter bardziej prywatny i używamy go wyłącznie do kontaktu ze znajomymi to i tak warto pokazać to czym się zajmujemy. Czasami nasi znajomi i rodzina nie do końca kojarzą czym dokładnie zajmujemysię na co dzień.

Co? Kreatywne wyzwanie

Gdzie? Grupa Infografika Polska

Kiedy? 15 lutego – 28 lutego 2019r.

Temat: Pokaż swoją moc!

GDZIE BĘDZIE UŻYTA INFOGRAFIKA? 

Grafika jest do wykorzystania na Twoim profilu Facebook (na koncie prywatnym). Maieliśmy do wyboru 3 typy formatów i miejsc gdzie chcesz przekazać informacje o sobie.

COVER PHOTOzdjęcie w tle o wymiarach 820 x 312 pikseli (px) – ta grafika jest najlepszą wizytówką naszego profilu ponieważ jest zawsze widoczna po wejściu na nasz profil osobisty. Powinna prezentować w bardzo czytelny sposób to czym się zajmujemy.
• Post w kwadracie o wymiarach 1200 x 1200 pikseli (px) – tą realizację będziesz mógł wstawić jako post i dodać do zdjęć wyróżnionych.
 Post w poziomie o wymiarach 1200 x 900 pikseli (px) – to jeden z kolejnych akceptowalnych postów, które można umieścić na swoim timeline. 

Poniżej znajdziesz wybrane realizacje, które mogą Ci posłużyć jako inspiracje. Równocześnie ślę ogromne gratulacje dla osób, które podjęły się tego wyzwania. Na niektórych profilach powiało wiosną a inne nadal czekają na swoją okazję. Wiem również, że nasze kreatywne wyzwanie przyczyniło się do popatrzenia na siebie i swoje działania z lotu ptaka.

Kiedy w naszym coverze zaczyna się infografika?

Infografika to jednolita kompozycja graficzna złożona z różnych form wizualnych.

☛ Kiedy mamy do czynienia z wizualną opowieścią.
☛ Panuje zasada „widzę i rozumiem”.
☛ Kiedy z warstwy wizualnej jesteś w stanie pozyskać informacje, które są wyrażone w tekscie. Czasami jest to ciężkie do osiągnięcia z racji, że nie wszystko da się zwizualizować. Ale na pewno WARTO podjąć wyzwanie przeniesienia komunikatu na warstwę wizualną bo to właśnie skraca czas odczytu informacji.

W tym pomagają nam:
☛ TEST 5 SEKUND,
☛ TEST ZAKRYCIA WARSTWY TEKSTOWEJ.

Pamiętajmy, że w infografice tekst powinien stanowić wsparcie warstwy wizualnej, nie odwrotnie. 

PRZYKŁADOWE REALIZACJE

Realizacja Ewy Ostarek i ukazanie jej w kontekście pracy jako trenera języka angielskiego online. Przy teście, który realizowaliśmy w ramach grupy odbiorcy, którzy nie znali Ewy domyślili się czym zajmuje się Ewa. W tym przypadku informacja o tym, że Ewa zajmuje się angielskim jest do odczytania z warstwy tekstowej i wsparte poprzez komunikat wizualny jakim jest obraz z klimatem Wielkiej Brytanii. Przy testach okazało się, że napis „lenovo” w tym przypadku może niepotrzebnie przyciągać uwagę odbiorcy.

Realizacja Anety Rydz to połączenia zdjęcia i cytatu. Aneta ciekawie ukazuje swoją osobowość i wartości, na które stawia. Czysta, prosta i estetyczna kompozycja. Nie jest to typowa infografika ponieważ po zasłonięciu warstwy tekstowej pozostajemy tylko ze zdjęciem autorki. Aby ta forma stała się infografiką niezbędne jest zbudowanie wizualnego kontekstu lub dodanie innych form wizualnych, które wspłyną na stworzenie wizualnej opowieści.

Realizacja Jolanty Ambrożewicz ukazuje soebie w kontekście pracy i jej projektu Marketing interakcyjny”. Dzięki temu wizualizujeswoją pasję i osobowość. Poprzez użycie buttona z ikonką dłoni sugeruje kliknięcie na wybrany guzik. Dzięki temu zostało wprowadzone CTA (call to action), które ma na celu przekierowania odbiorcy na portal poza platformą Facebook. 

Realizacja Anity Bednarczyk ukazanie kilku aspektów:

– wizualizacja swojego projektu (Infografika Polska)
– pokazanie siebie w kontekście pasji,
– ukazanie kontekstu pracy i osobowości.

Realizacja zawiera zbiór różnych form wizualnych: zdjecia (autorki), logotypów, tekstu i zdjęć grupy osób w tle co buduje kontekst Grupy infografika Polska jako społeczności infografików.

Realizacja Jakuba Sznajdera to połączenie różnych opcji:
– ukazuje siebie w kontekście swojej pracy,
– lifestyle i praca, która jest równocześniej jego pasją,
– akcesoria związane ze swoją pracą.

Jedyną formą wizualną w przypadku tej realizacji jest zdjęcie w tle jednak stanowi opowieść w formie wizualnej.

Dla niektórych była to chwila do refleksji i do zatrzymania się. Była to również okazja do sprawdzenia czy poświęcamy czas na rzeczy, które sprawiają nam przyjemność lub przybliżają do realizacji własnych celów. Pamiętaj, że grafika na Twoim coverze to nie wyrocznia. Zawsze możesz ją zmienić a dzięki zwizualizowaniu informacji skracasz czas odczytu informacji osobie, która będzie chciała się z Tobą skontaktować. Kto wie może i podjąć współpracę?

UWAGI KOŃCOWE

CZEGO UNIKAĆ?

Infografika NIE powinna być przesadzona DLATEGO UNIKAJ:

  • Zbyt wielu informacji na raz,
  • Przeładowania różnymi informacjami,
  • Zbyt dużej liczny kolorów – wybierz te, które mają się z Tobą kojarzyć,
  • Zbyt wielu akcesoriów i atrybutów, które dookreślą Twój charakter pracy,
  • Umieszczania ważnych elementów w miejscach gdzie będzie miejsce na zdjęcie profilowe,
  • Słabych kontrastów pomiędzy wybranymi elementami (np. jasny tekst na jasnym tle – zdecydowanie unikaj).

 

CO ZASTOSOWAĆ?

  • Możesz zastosować wezwanie do działania – CTA / call to action. Możesz tego dokonać poprzez dodanie do grafiki elementów zachęcających do kliknięcia.
  • Informacje, które mogą pokazać Cię od strony profesjonalisty
  • Możesz użyć swojego zdjęcia
  • Możesz zwizualizować swoją profesję, którą się zajmujesz
  • Możesz przenieść komunikat na warstwę wizualną poprzez zastosowanie rekwizytów, których używasz w codziennej pracy
  • Możesz zastosować TEST 5 SEKUND i TEST WARSTWY TEKSTOWEJ aby sprawdzić czy Twoja infografika jest skuteczna.

 

ALE CO ZWIZUALIZOWAĆ?

Twoja realizacja zależy od celu jaki chcesz uzyskać. Możesz pokazać:

  • Swoją pasję,
  • Kontekst Twojej pracy,
  • Swoją osobowość, wartości,
  • Swój projekt, realizacje lub portfolio,
  • Swój styl życia / lifestyle,
  • Akcesoria związane z Twoim zawodem,
  • To w czym się specjalizujesz,
  • To z czego chcesz zostać zapamiętany,
  • Twój wyróżnik lub unikalna wartość

Skup się na przekazie, na którym najbardziej Ci zależy. Weź pod uwagę to do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem? Może chcesz przyciągnąć idealnego klienta a może zaprosić kogoś do swojej grupy na FB, którą prowadzisz?

Nasze Kreatywne Wyzwanie „Pokaż swoją moc” dobiegło już końca, ale pamiętaj, że w każdej chwili możesz podjąć się tego wyzwania we własnym zakresie. Możesz po prostu zrealizować projekt według powyżrzysz sugestii. Dzięki temu każda nowa osoba, która wejdzie na Twój profil Facebook będzie miała jasną informację czym sie zajmujesz i w czym możesz jej pomóc. Warto skorzystać z możliwości jakie daje nam ta platforma tak, aby osoby, które mają kontakt z Twoim kontem po raz pierwszy miały jasną informację czym się zajmujesz.

Pozdrawiam kreatywnie,

l

Widzisz błąd w artykule? Zostań naszym bohaterem i poinformuj o tym!