ODKRYWAMY
ZASTOSOWANIE INFOGRAFIKI
Gdzie stosować infografiki?
Zastosowanie infografiki jest dosyć wszechstronne. I chociaż teraz być może tego jeszcze nie widzisz to przykłady, które tutaj zobaczysz zmienią Twoją optykę. Celem tych przykładów jest również zainspirowanie Cię do częstszego stosowania infografiki w swoim biznesie.
Autor zdjecia: Hannah Persson / Autor realizacji: Infografika Polska
Infografika to wizualna opowieść
Pamiętaj, że infografika to przede wszystkim wizualna opowieść. To forma, która może zostać stworzona z różnych elementów wizualnych. Każdy element w infografice ma znaczenie. To Ty decydujesz w jaki sposób pokażesz swoją wizualną opowieść.
INFOGRAFIKA W BIZNESIE
Zdjęcie główne na stronie produktu
◯ Jednoznaczność przekazu wizualnego, aby uniknąć pomyłek w przypadku niedoczytania tekstu.
◯ Wizualizacje, które wiernie oddają produkt, który będzie podlegał zamówieniu.
◯ Czytelność tekstów i form wizualnych z odległości od 1 do 2 metrów. Ta forma realizacji będzie możliwa do odczytania w pewnej odległości od odbiorcy dlatego warto zadbać o odpowiednie wielkości fontów.
Infografika w galerii na stronie produktu
◯ Jednoznaczność przekazu wizualnego, aby uniknąć pomyłek w przypadku niedoczytania tekstu.
◯ Wizualizacje, które wiernie oddają produkt, który będzie podlegał zamówieniu.
◯ Czytelność tekstów i form wizualnych z odległości od 1 do 2 metrów. Ta forma realizacji będzie możliwa do odczytania w pewnej odległości od odbiorcy dlatego warto zadbać o odpowiednie wielkości fontów.
Infografiki na stronie opisowej
◯ Jednoznaczność przekazu wizualnego, aby uniknąć pomyłek w przypadku niedoczytania tekstu.
◯ Wizualizacje, które wiernie oddają produkt, który będzie podlegał zamówieniu.
◯ Czytelność tekstów i form wizualnych z odległości od 1 do 2 metrów. Ta forma realizacji będzie możliwa do odczytania w pewnej odległości od odbiorcy dlatego warto zadbać o odpowiednie wielkości fontów.
Infografika na banerze bocznym
◯ Jednoznaczność przekazu wizualnego, aby uniknąć pomyłek w przypadku niedoczytania tekstu.
◯ Wizualizacje, które wiernie oddają produkt, który będzie podlegał zamówieniu.
◯ Czytelność tekstów i form wizualnych z odległości od 1 do 2 metrów. Ta forma realizacji będzie możliwa do odczytania w pewnej odległości od odbiorcy dlatego warto zadbać o odpowiednie wielkości fontów.
INFOGRAFIKA W E-COMMERCE
Infografika z kosmetykami
Infografika bardzo chętnie jest stosowana w branży beauty zarówno w mediach społecznościowych, mailingach jak i w katalogach drukowanych. Wszędzie tam, gdzie oprócz produktu konieczne jest pokazanie efektu, który został osiągnięty dzięki temu produktowi. Tego nie zawsze da się osiągnąć wyłącznie zdjęciem. Fotografia produktowa może stanowić cześć infografiki. W takich realizacjach można pokazać produkt w kontekście jego użycia lub skupiając się na jego konkretnych cechach. Można również skupić się na efekcie bądź zmianie jaką produkt wnosi w życie odbiorcy.
Infografika w branży beauty & SPA
Infografika ma częste zastosowanie w branży kosmetycznej. Zarówno w prezentacji wartości produktów kosmetycznych w wymiarze online jak i w formie drukowanej. Najczęściej infografiki stosowane są na profilach mediów społecznościowych i w katalogach produktowych.
Infografika z technologią
Infografika idealnie sprawdza się do pokazania korzyści, cech, funkcji lub kontekstu użycia produktów związanych z technologią. W bardzo krótkim czasie jesteśmy w stanie zrozumieć funkcjonalność danego urządzenia. Przy właściwym pokazaniu cech produktu możemy poprzez skuteczną infografikę wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. Warto skupić się na pokazaniu cech produktów, które są ważne dla odbiorcy.
INFOGRAFIKA W EDUKACJI
Infografika w podręcznikach
Infografika sprawdza się idealnie w publikacjach, które mają na celu szybkie wyjaśnienie złożonego tematu. W szczególności ma to ogromne zastosowanie w podręcnzikach dla dzieci ze względu na fakt, że takie realizacje nie wymagają znajomości alfabetu.
Infografika z magazynach
Infografika bardzo chętnie jest wykorzystywana w magazynach naukowych. Z samego założenia jest to wizualna opowieść dlatego cieszy się ogromnym powodzeniem wszędzie tam gdzie chcemy zaoszczędzić na czasie pozyskiwania informacji. Dzięki infografice pozyskiwanie wiedzy odbywa się w znacznie krótszym tempie.
Infografika w świecie nauki
Infografika stanowi wybawienie w świecie nauki. To właśnie dzięki niej trudne do zrozumienia pojęcia stają się proste i jasne. Taki efekt możemy osiagnąć jeśli realizacja zostanie skutecznie zaprojektowana.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w świecie nauki
Infografika wykonana przez zespół National Geographic.
Infografika w magazynach
Infografika na przykładzie realizacji National Geographic.
Infografika wielkoformatowa
Infografika w wielkim formacie zawsze robi ogromne wrażenie na odbiorcy. Oczywiście wpływa na to wiele czynników: zachęcenie odbiorcy do rozpoczęcia wizualnej przygody, jej czytelność i skuteczność. Warto jednak uczyć się od liderów infografiki takich jak National Geographic i mieć świadomość, że często dołączenie infografiki w formie dużego plakatu do magazynu wpływa na podniesienie ilości sprzedanego nakładu.
Infografika w albumach
Infografika bardzo chętnie jest stosowana w albumach, które stanowią wizualną opowieść o wybranym temacie. Dzięki temu możemy doświadczać pojęć, obiektów i miejsc bez względu na odległość – w formie wyłącznie wizualnej. Takie albumy często używane są również w przewodnikach turystycznych.
INFOGRAFIKA DRUKOWANA
Infografika w gazetach lokalnych
Infografika od lat 90 tych jest stosowana w prasie drukowanej. Sprawdza się w sytuacjach, kiedy chcemy wytłumaczyć skomplikowane zagadnienie i uczynić je bardziej zrozumiałym i dostępnym. Infografika pełni tutaj funkcję wyjaśniającą i edukacyjną.
Infografika w książkach specjalistycznych
Infografika idealnie sprawdza się w publikacjach specjalistycznych. Praktycznie każda specjalizacja korzysta z pomocy infografiki. Wiele aspektów technicznych byłoby trudnych do pojęcia gdyby nie przedstawienie wizualne. Świat nauki często jest zdany na użycie infografiki zwłaszcza kiedy dotyczy to świata mikro, fizyki lub chemii. Wszędzie tam, gdzie pojęcia muszą zostać zobrazowane w bardzo prosty sposób.
Infografika w książkach dla dzieci
Infografika sprawdza się idealnie jako forma, która nie wymaga znajomości języka. Oczywiście jeśli w realizacji pojawiają się notatki tekstowe dziecko, które nie umie jeszcze czytać nie odczyta tych informacji. Dlatego zawsze zwracaj uwagę na to, jakie informacje wyrażasz w formie wizualnej, a które w formie tekstowej.
Infografika w magazynach dla dzieci
Infografika podobnie jak w książkach bardzo chętnie jest stosowana w magazynach dla dzieci. Znany kiedyś “Świat Wiedzy” bardzo chętnie stosował infografiki. Obecnie najwięcej tego typu wizualnych opowieści można znaleźć w magazynie National Geoographic Kids.
Infografika w książkach dla dzieci
INFOGRAFIKA W PRZESTRZENI
Infografika w biurze
Infografika idealnie sprawdza się w przestrzeni biura lub miejsca publicznego Obok widzimy przykład z redakcji South China Morning Post. Realizacja została wydrukowana zarówno w gazecie jak i stanowi dekorację biura. Traktuje o ważnym temacie dla społeczności i całej redakcji. Realizacja może być zarówno funkcjonalna jak i stanowić element typowo dekoracyjny.
Plakat wielkoformatowy
Infografika idealnie sprawdza się w przestrzeni publicznej jako duży plakat z ofertą produktów i usług. Dzięki formie wizualnej przekaz staje się zrozumiały a czas odczytu informacji znacznie się skraca. Na co uważać przy tego typu realizacji?
◯ Jednoznaczność przekazu wizualnego, aby uniknąć pomyłek w przypadku niedoczytania tekstu.
◯ Wizualizacje, które wiernie oddają produkt, który będzie podlegał zamówieniu.
◯ Czytelność tekstów i form wizualnych z odległości od 1 do 2 metrów. Ta forma realizacji będzie możliwa do odczytania w pewnej odległości od odbiorcy dlatego warto zadbać o odpowiednie wielkości fontów.
Infografika jako karta
Infografika świetnie sprawdza się w branży gastronomicznej i w miejscach gdzie podejmujemy decyzje zakupowe poprzez zmysł wzroku. Znacznie prościej będzie nam wybrać dany posiłek lub napój widząc go już przed dokonaniem zakupu. Na co uważać przy tego typu realizacjach?
◯ Nie umieszczaj zbyt dużo opcji na jednej infografice. Im większy wybór tym ciężej dokonać wyboru.
◯ Staraj się umieszczać większe realizacji i mniej dając równocześnie możliwość prostego porównania produktów (napoju czy dania).
◯ Wierność wizualizacji – pamiętaj, aby wizualizacje nie odbiegały od rzeczywistego zamówienia. Rzetelność przedstawień zapewni brak ewentualnych reklamacji.
Infografika na standzie
Kolejną ciekawą formą, która skraca czas podjęcia decyzji zakupowej są standy stojące na stoliku restauracji. Idealnie nadają się pod zachęcenie klienta do zakupienia dodatkowych opcji. Na co uważać w tego typu realizacjach?
◯ Odpowiednie dostosowanie wielkości realizacji do przestrzeni, która będzie widoczna na standzie. Często projektanci zapominają o marginesach, które będą przykryte ramką.
◯ Wielkość obiektów – nie dawaj zbyt małych wizualizacji. Infografika na przykładzie obok nadaje się pod plakat lub menu w większym formacie. W przypadku małego standu może okazać się za mała i nieczytelna.
◯ Zawsze sprawdzaj jak Twoja realizacja prezentuje się w rzeczywistych rozmiarach. Jeśli obiekty są za małe zdecyduj się na zaprezentowanie mniejszej ilości proponowanych obiektów (napoi lub dań).
Infografika na karcie menu
To idealne miejsce na podjęcie wizualnego dialogu z klientem. Wizualna forma zaprezentowania proponowanych dań skraca czas podjęcia decyzji. Na co uważać przy tego typu realizacjach?
◯ Nie przesadzaj z ilością elementów, które umieszczasz na małej przestrzeni karty menu.
◯ Uważaj na czytelność obiektów i elementów dookreślających (tekst, opisy, cena)
◯ Jednoznaczność i wiarygodność przekazu – nigdy nie twórz wizualizacji znacznie odbiegających od rzeczywistego wyglądu zamawianego dania / napoju.
Infografika na standzie
Tego typu standy znane nam są z przestrzeni publicznych. Nie należą do zbyt trwałych form reklamy, ale infografika również i tam znalazła swoje miejsce. Na co uważać przy tego typu realizacjach?
◯ Czytelność elementów realizacji z różnych odległości. Warto testować jak realizacja jest widoczna z różnych odległości od odbiorcy.
◯ Rzetelność przekazu, jednoznaczność i wiarygodność – to cechy, które niezmiennie są ważne pod względem prezentowania oferty Twojej firmy.
Infografika jako plansza menu
Infografika lepiej prezentuje się na większych formatach. Ta sama realizacja zupełnie inaczej jest odbierana na większym formacie. Pamiętaj, aby podczas tworzenia i planowania swojej realizacji dobrać najlepszy optymalny rozmiar realizacji. Na co uważać przy tego typu realizacji?
◯ Nie przesadzaj z ilością elementów w jednym kadrze.
◯ Czasami lepiej rozbić infografikę na mniejsze porcje danych niż na siłę komponować wszystko w jednej realizacji. Jeśli masz bogatą ofertę produktów pomyśl o formie katalogu lub menu w formie rozkładówki.
◯ Zawsze rób test odległości jak Twoja realizacja wygląda w rzeczywistym rozmiarze w różnych odległościach od odbiorcy.
Infografika w formie ulotek
Infografika w formie ulotek. Chociaż ulotki przechodzą do lamusa to wciąż dla obiektów gastronomicznych wydają się być skuteczną formą komunikacji z klientami znajdującymi się na terenie lokalu i w jego pobliżu. Na co warto zwrócić uwagę przy tego rodzaju realizacji?
◯ Nietrwałość tej formy realizacji. Ulotki bardzo szybko lądują w koszu. Zastanów się czy nie lepiej te same informacje zamieścić w aplikacji lub na stronie internetowej.
◯ Pamiętaj o testowaniu czytelności elementów infografiki z różnych odległości w docelowym formacie.
INFOGRAFIKA W PUBLIKACJACH
Publikacje drukowane
Infografika bardzo chętnie jest stosowana w publikacjach drukowanych; magazynach, książkach i gazetach. W przypadku publikacji drukowanych infografika zazwyczaj zajmuje 1 stronę, pełną rozkładówkę lub kilka stron.
Często przyjmuje formę plakatową, która jest składana na kilka razy. Takie publikacje możemy zobaczyć w magazynie National Geographics lub albumach, które zawierają infografiki.
Zobacz poniżej przykłady:
◯ Rozkładówka z 2 stronami,
◯ Rozkładówka z 3 stronami,
◯ Rozkładówka z 4 stronami, itd
Publikacje cyfrowe
Infografika zdecydowanie częściej jest stosowana pod publikacje cyfrowe. Wynika to z trendu na media cyfrowe i odejścia od analogowych nośników – drukowanych gazet. Elektroniczne publikacje zdecydowanie chętniej są udostępniane dalej, przesyłane i są bardziej dostępne ze względu na ich wirtualny charakter. Gazetę, magazyn czy czasopismo drukowane możemy mieć w 1 miejscu. Do publikacji cyfrowej mamy dostęp poprzez urządzenia cyfrowe bez względu na naszą lokalizację. Warto o tym pamiętam przy podejmowaniu decyzji pomiędzy publikacją drukowaną a cyfrową.
Publikacje plakatowe
Infografika bardzo chętnie jest stosowana w formie plakatowej. Sprawdza się przy tematach, które wymagają zobrazowania i ujęcia w przestrzeni. Takie realizacje najczęściej używa magazyn National Geographic stosując infografiki wyjaśniające dany temat w kontekście lokalizacji. W tym celu w tle realizacji stosowane są mapy, które przyspieszają zrozumienie tematu w odniesieniu do miejsc.
Infografika jako mały plakat informacyjny
W przestrzeni publicznej często również spotykamy się z plakatami informacyjnymi. Infografika świetnie sprawdza się tam, gdzie w prosty sposób trzeba wyjaśnić zawiły temat. To czy przekaz będzie skuteczny zależy od tego jak projektant to wyjaśni. Przy projektowaniu infografik mających na celu edukację lub profilaktykę warto zastanowić się nad 3 pytaniami:
◯ Co mam? (Jaką korzyść lub informację mam dla odbiorcy?)
◯ Co Ci to da? ( jaką zmianę wnosi ta informacja w życie odbiorcy?)
◯ Co chcę żebyś zrobił? (Jaką akcję powinien wykonać odbiorca, żeby wdrożyć wiedzę, którą od Ciebie pozyskał w życie? Jaki pierwszy krok?)
INFOGRAFIKI W ZASTOSOWANIU
Aby doświadczyć poziomu infografiki dziennikarskiej i ilustracyjnej zapraszam Cię do zapoznania się z realizacjami liderów. Zobacz zbiór wyselekcjonowanych realizacji, które otrzymały wyróżnienia i nagrody. Tych realizacji nie znajdziesz wpisując hasło “infografika” do wyszukiwarki Google. Warto szukać świadomie dopisując imię i nazwisko liderów infografiki.
POGLĄDY PRAKTYKÓW
Masz bieżące wyzwania?
Pamiętaj, że wraz ze strefą infografika masz dostęp do Grupy Infografika Polska na platformie Facebook. Jeśli potrzebujesz wsparcia w swoim projekcie wstaw post w grupie z hashtagiem #MojeWyzwanie. Jeśli masz wyzwanie techniczne lub chcesz zgłosić swoje sugestie wyślij maila na info@infografikapolska.pl
Link do grupy FB: https://www.facebook.com/groups/grupainfografikapolska/