Spis treści publikacji pt. „Visualizing the Data City: Social Media as a Source of Knowledge for Urban Planning and Management”.

Tytuł: „Visualizing the Data City: Social Media as a Source of Knowledge for Urban Planning and Management”
Autorzy: Paolo Ciuccarelli, Giorgia Lupi, Luca Simeone
Wydawca: Springer
Data wydania: 2014-03-04
Język: Angielski
Liczba stron: 85

Spis treści

Spis treści / Table of contents

INTRO

1 Introduction / 1

1.1 Aims /1

1.2 Approach / 2

1.3 The Layout of the Book / 4

2 We Live in Informational Landscapes / 5

2.1 An Introduction to the Data City / 5

2.2 People-Generated Landscapes: Potentialities of Social Media Data / 6

2.3 Applications Targeting Urban Issues / 8

2.3.1 Characterizations of Geographic Areas / 9

2.3.2 Temporal Dimension /10

2.3.3 Places Identities and Relationships Among Geographic Areas / 10

2.3.4 Emerging Behavior /10

2.3.5 Political Attitudes: Acceptance/Feeling Toward Local Policies and Urban Interventions / 11

2.4 Existing Work / 11

2.5 Specificities of the Research Trajectory / 14

3 Depicting the Data City / 17

3.1 Visualizing Geo-Referenced Data / 17

3.2 A Taxonomy of Geo-Referenced Data Visualization / 18

3.3 Our Strategies to Visualize Geo-Located Social Media Data / 22

4 Methodological Framework / 23

4.1 A Framework for Interpreting Geo-Referenced Social Media Data / 23

4.2 A Process to Investigate Topics of Urban Interest with Geo-Referenced Social Media Data / 25

4.3 Evaluating and Assessing our Approach / 28

5 Working in the Field / 31

5.1 Telltale and Urban Sensing: A Joint Research Trajectory / 31

5.2 Technological Architecture / 31

5.3 Telltale and Its Design Experiments: A Multidisciplinary Research Approach / 34

5.3.1 Overview / 34

5.3.2 Instagram, Foursquare, and Twitter Compared / 34

5.3.3 Urban Stories / 37

5.4 Urban Sensing and Its Design Experiments: Toward an Open Technological Platform / 39

5.4.1 Overview / 39

5.4.2 Maps of Babel: The City of Languages / 40

5.4.3 Geographies of Time / 43

5.4.4 Geographies of Time, New York / 48

5.4.5 Urban Sketching Tool, the Prototype in Use / 51

6 Reflections on Potentialities and Shortcomings of Geo-Located Social Media Analysis / 55

6.1 Potentialities / 55

6.2 Shortcomings / 58

6.3 Final Remarks / 60

Appendix 1: List of Case Studies Used for Building the Matrix

in Chap. 3 / 63

Appendix 2: Excerpts from Conversations with Accurat, Lust, and Mobivery / 67

References / 71

Index / 75

Kreatywne pozdrowienia,

Informacje o artykule

 

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.