Data aktualizacji: 15.01.2023 r.
Autorzy: Maciej Janas, Mikołaj Wolak
Redakcja: Anna Stadnikiewicz, Oliwia Pietras
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Oliwia Pietras
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 15.01.2023 r.
Autorzy: Maciej Janas, Mikołaj Wolak
Redakcja: Anna Stadnikiewicz, Oliwia Pietras
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Oliwia Pietras
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Kim jest Jason Lankow?

Jason Lankow jest współtwórcą Column Five – agencji kreatywnej specjalizującej się w wizualizacji danych oraz infografikach. Jest również współautorem książki: „Infographics: The Power of Visual Storytelling”. Prowadzi działalność naukową, ucząc wizualizacji danych na Uniwersytecie Kolumbii. Kształcił się na Vanguard University of Southern California na kierunku antropologii. Zawodowo specjalizuje się w content marketingu, wizualizacji danych i cyfrowej strategii. 

Jason Lankow i jego doświadczenie zawodowe

Jason Lankow, zanim założył swoją firmę, był prezesem i współtwórcą portalu Visage. Jest to platforma internetowa, która powstała dzięki wysiłkom osób pracujących w Column Five. Visage zamienia dane w niesamowite, zapierające dech w piersiach wizualizacje. Rozwiązanie nadaje przekazowi korzystniejszy wydźwięk i przyczynia się do bardziej interesującej prezentacji projektu. 

W trakcie realizacji zamysłu platformy Jason Lankow działał z zespołami ds. planowania i obsługi klienta. Brał czynny udział w kształtowaniu kultury organizacyjnej tego produktu. Na tle innych znanych infografików wyróżnia go ilość podejmowanych działań związanych typowo z biznesem. 

Początki powstawania i cel projektu Visage

Portal powstał, aby pozwolić twórcom bez umiejętności projektowania na tworzenie pięknych dzieł. Koncepcja była testowana przez ówczesnych klientów Column Five. Zareagowali bardzo pozytywnie, zwłaszcza firma Linkedin, co stało się napędem do dalszej pracy nad platformą Visage. 

Od samego początku Visage stawiał wyżej potrzeby odbiorcy niż formę. Jason Lankow dostrzegł, że proporcjonalnie o wiele więcej narzędzi służy do analizy danych w stosunku do strony estetycznej. Następnie razem z zespołem przeszli do tworzenia profilu idealnego klienta oraz skupili się na zrozumieniu potrzeb odbiorców (zarówno klientów, partnerów, jak i współpracowników). Takie podejście pozwoliło im na szybkie uplasowanie się wśród liderów branży. Zespół poświęcał odpowiednią ilość czasu na zdefiniowanie wizji, celu i misji, co sprawiło, że byli w stanie wykrystalizować podstawę kulturową ułatwiającą proces tworzenia strategii i wewnętrznej struktury firmy. Dzięki temu osoby pracujące w firmie mogły skupić się i osiągnąć jasność działania. Realizacja wyznaczonego celu jest kluczowa dla dalszego funkcjonowania firmy. 

Publikacja, której autorem jest Jason Lankow

Książka, której współautorem jest Jason Lankow, odegrała ważną rolę w branży infografiki. Publikacja „Infographics: The Power of Visual Storytelling” została wydana w 2013 roku przez amerykańskie wydawnictwo Adams Media. Jej autorami są Jason Lankow, Josh Ritchie oraz Ross Crooks, którzy jak mało kto znają się na przekazie wizualnym. Dzięki temu udało im się stworzyć wartościową i godną uwagi lekturę, która idealnie wpasowała się w bardzo dynamiczną problematykę treści wizualnych i ich od wielu lat obserwowany rozkwit w mediach. 

W książce autorzy nie tylko omawiają podstawowe zasady i koncepcje wizualizacji informacji, ale także popierają je odpowiednimi przykładami. Dzięki temu podczas lektury nie powinieneś mieć żadnych problemów z przyswojeniem całego tekstu czy też sprawnym wyszukiwaniem oraz zrozumieniem pojedynczych, interesujących cię haseł i informacji. 

Autorzy chętnie dzielą się z czytelnikiem swoim bogatym doświadczeniem w zakresie projektowania wizualnego dla mediów społecznościowych i odpowiedniego podejścia w nich do klienta, czyli odbiorcy. Swoje uwagi popierają licznymi statystykami zawartymi w książce oraz przykładami z życia zawodowego. Niemal na każdej stronie znajdziesz cenne wskazówki dotyczące rozmaitych technik wizualizacji, które są odpowiednio wyróżnione. 

Osobowość Jasona Lankowa

Jason Lankow ma kilka charakterystycznych cech charakteru, w porównaniu do innych liderów infografiki, dysponuje specyficznym poczuciem humoru, lubi dużo żartować nawet w publicznych wystąpieniach czy wywiadach. Wyróżnia go również zainteresowanie szeroko pojętą kulturą, co przejawia się w jego wypowiedziach, w których często nawiązuje do znanych postaci z filmu czy artystów (np. Tom Cruise, Kunt Vonnegut). 

Jak szukać informacji o projektantach infografiki?

W celu dotarcia do jak najlepszej jakości informacji powinno się doprecyzować frazę wpisywaną do okna wyszukiwarki. Często samo wpisanie danych personalnych infografika nie wystarczy. Wpisując np.: Jason Lankow, otrzymamy ogólne treści. Jeśli zależy ci na dotarciu do infografik, których autorem jest Jason Lankow, powinieneś wpisać frazę: „Jason Lankow infographics”. 

 

Polecane frazy pod wyszukanie bieżących informacji

Ogólne informacje: Jason Lankow infographic designer

Projekty infografik: Jason Lankow infographics (Szukaj w widoku Grafiki / Google) 

Szkolenia / warsztaty: Jason Lankow workshop

Źródła materiałów i więcej informacji o projektancie

Dowiedz się więcej

 

Infografika to branża indywidualistów i wyjątkowych osobowości. Jeśli chcesz poznać więcej liderów infografiki i zobaczyć projekty skutecznych infografik dziennikarskich sprawdź nasze kursy online.