Data aktualizacji: 15.01.2023 r.
Autorzy: Maciej Janas, Anita Bednarczyk
Redakcja: Anna Stadnikiewicz, Oliwia Pietras
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Oliwia Pietras
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 15.01.2023 r.
Autorzy: Maciej Janas, Anita Bednarczyk
Redakcja: Anna Stadnikiewicz, Oliwia Pietras
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Oliwia Pietras
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Kim jest Marco Hernandez?

Marco Hernandez dla projektantów z całego świata jest liderem w branży infograficznej. W grudniu 2021 roku rozpoczął pracę w „The New York Times” na stanowisku redaktora graficznego. Zdobył wiele prestiżowych nagród takich jak: nagrody od organizacji The Society for News Design (SND) czy World Association of Newspapers and News Publishers. Jego realizacje są często przedstawiane w wielu znanych mediach takich jak np.: „La Nación” w Kostaryce, „The Zeit” w Niemczech, „Courrier International” we Francji, „The South China Morning Post” w Hongkongu. Ukazały się również w książkach wydawanych przez BBN w Tokio oraz SND w Nowym Jorku. Ponadto jego projekty zostały zaprezentowane na konferencji Malofiej ​​​(International Infographics Summit – Malofiej) w hiszpańskiej Pampelunie, a także prywatnych galeriach, na uniwersytetach w Hongkongu i Turynie we Włoszech.

Marco Hernandez specjalizuje się w infografice i wizualizacji danych. Poza pracą dla „The New York Times”, Hernandez wykłada projektowanie informacji na Uniwersytecie Nauki i Sztuki w Kostaryce (University of Science and Art Costa Rica) od ponad trzech lat. Do jego specjalizacji należą: grafika, projektowanie informacji i interfejsu użytkownika. Jego wyróżnikiem jest ogromna pasja do infografiki, którą zajmuje się również w wolnym czasie. Do jego zainteresowań z dziedziny infografiki należą: projektowanie informacji, podstawowe zasady tworzenia infografik, wizualizacji dla prasy i nagrywanie filmów o wizualizacji lub interaktywnych danych. 

Marco Hernandez i jego doświadczenie zawodowe

Marco Hernandez może pochwalić się imponującym CV. Od grudnia 2021 roku pracuje dla „The New York Times” jako redaktor graficzny. Wcześniej zajmował stanowisko programisty ds. wizualizacji danych dla agencji prasowej Reuters. W latach 2016 – 2020 pracował dla „The South China Morning Post” w Hongkongu. Pełnił tam funkcję dyrektora ds. projektowania cyfrowego. Zajmował się projektowaniem grafik informacyjnych oraz wizualizacji danych. Ponadto był starszym projektantem infografik dla „La Nación” i wykładowcą projektowania informacji na Uniwersytecie Nauki i Sztuki w Kostaryce.

Przygotowywanie do kariery zawodowej odbywał na kierunku grafiki z zakresu projektowania reklamy, księgowości, historii iberoamerykańskiej i metodologii na Uniwersytecie Nauki i Sztuki w Kostaryce (University of Science and Art Costa Rica). Pomimo tego, jak sam podkreśla, najwięcej nauczył się dzięki praktyce przez lata pracy w „La Nación” i na krótkich szkoleniach. Poza pracą komercyjną wykładał na prestiżowych uczelniach w Kostaryce, takich jak: Uniwersytecie Kostaryki, Narodowym Uniwersytecie w Kostaryce, Instytucie Technologii w Kostaryce. Na wielu renomowanych uczelniach prowadził również liczne prezentacje i wykłady. Często w ramach wykładów, które prowadził, organizowano wystawy towarzyszące, które miały na celu zaprezentowanie jego dotychczasowego portfolio i dorobku artystyczno-zawodowego. O skuteczności jego działalności zawodowej świadczą również otrzymane przez jego zespół liczne prestiżowe nagrody, takie jak: The X-Air Racers, The Patriotic Band, nagrody od organizacji The Society for News Design (SND), czy medali wręczanych podczas konferencji Malofiej ​​​(International Infographics Summit – Malofiej). Marco Hernandez w wielu swoich wywiadach podkreśla, że obserwuje bardzo szybki wzrost zainteresowania infografiką na świecie. Cieszy się, że coraz więcej osób chce rozwijać się w tej branży.

Infografika jako styl życia

Nawet czas wolny Marco Hernandez decyduje się poświęcić na tworzenie infografik. Skupia się w nich na tematyce związanej z jego zainteresowaniami, np. na zespole rockowym AC/DC. W swojej twórczości fascynuje się sposobem przedstawienia tematu w formie wizualnych opowieści. W wolnym czasie pisze o projektowaniu, infografice i sztuce na swoim autorskim blogu.

Charakterystyka i styl jego projektów

Przeglądając portfolio prac, których autorem jest Marco Hernandez, możemy dostrzec wspólny mianownik stylistyki jego projektów. W jego realizacjach często pojawia się jednolite szare tło. Czasami stosuje również monochromatyczne mapy, które mają na celu osadzenie tematu infografiki w konkretnej lokalizacji. Daje to odbiorcy możliwość szybkiej orientacji, którego regionu świata dotyczy infografika. W swoich realizacjach często stosuje kompozycję centralną poprzez umieszczenie dużego obiektu w samym centrum projektu. Pozostałe segmenty, które stanowią dopełnienie na poziomie informacji, umieszcza dookoła elementu głównego. 

Jak znaleźć więcej informacji o tym projektancie?

Kluczowym aspektem jest precyzowanie właściwej frazy pod wyszukanie. W Internecie możemy znaleźć wiele osób o podobnym imieniu i nazwisku. Jednak dopisanie do danych artysty specjalizacji, w której działa, znacznie zawęża wyniki wyszukiwania. Przykładowo, jeśli chcesz znaleźć informacje o portfolio Marco Hernandeza, powinieneś wykorzystać frazę: „Marco Hernandez infographics”. Ponadto zachęcamy do skorzystania z przygotowanego przez nas wykazu. 

 

Polecane frazy pod wyszukanie bieżących informacji

Ogólne informacje: Marco Hernandez infographic designer

Projekty infografik: Marco Hernandez infographics (Szukaj w widoku Grafiki / Google) 

Szkolenia / warsztaty: Marco Hernandez workshop

Źródła materiałów i więcej informacji o projektancie

Dowiedz się więcej

 

Infografika to branża indywidualistów i wyjątkowych osobowości. Jeśli chcesz poznać więcej liderów infografiki i zobaczyć projekty skutecznych infografik dziennikarskich sprawdź nasze kursy online.