Stwórz alert w Google Alerts. Dzięki temu możesz otrzymywać e-maile, gdy w wyszukiwarce Google pojawią się nowe wyniki związane z wybranym tematem. Google powiadomi Cię na przykład o nowych wiadomościach, produktach czy wzmiankach o Twoim imieniu czy nazwisku.

Co zrobić, aby ustawić alert na wybraną frazę, temat lub słowa kluczowe lub uruchomić darmowy monitoring marki osobistej? W pierwszej kolejności należy przejść do Google Alerts. Najlepiej jak posiadasz już swoje konto na Gmailu.  Jeśli jednak jeszcze go nie masz, to przed wykonaniem całej operacji załóż sobie nowe konto wchodząc na accounts.google.com/SignUp

R

KROK 1 – Wejdź na stronę Google Alerts

Wejdź na stronę www.google.pl/alerts. Jeżeli nie jesteś zalogowany na swoim koncie Google/gmail to będziesz mieć widok jak niżej. Po prawej stronie u góry pojawia się przycisk do zalogowania „Zaloguj się”. Kliknij w niego, aby się zalogować.

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta na gmail, to należy go założyć. Alerty Google są zsynchronizowane z odpowiednim kontem Google / Gmail. Jednak na poziomie edycji masz możliwość przekierowania alertów również na inne konta.

R

KROK 2 – Widok po zalogowaniu

Jeśli jesteś zalogowany na swoim koncie po wejściu na stronę www.google.pl/alerts będziesz mieć podobny widok. Jak widać po ikonkach AB moje konto jest już zalogowane, a jako domyślna opcja podstawia mi się monitoring marki osobistej w sekcji „Ja w internecie”.

R

KROK 3 – Wprowadź Temat Alertu

W polu u góry wprowadź temat (słowo kluczowe lub hasło), który chcesz obserwować. Jeśli chcę monitorować markę osobistą i to, co o mnie piszą inni w sieci mogę wpisać jako alert swoje imię i nazwisko.

Jeśli jednak interesuje mnie konkretny temat jak np. moja pasja, czyli „infografika”, to wpisuję to hasło jako alert w oknie wyszukiwania alertów. Zanim klikniesz „Utwórz alert” rozwiń opcję „Pokaż opcje” – to właśnie tutaj możemy dookreślić parametry danego alertu.

Monitoring marki osobistej – na przykładzie alertu „Anita Bednarczyk”

Monitoring moich zainteresowań – na przykładzie alertu „infografika”

R

KROK 4 – Edytuj ustawienia Alertu

Aby zmienić ustawienia, kliknij Pokaż opcje. Możesz zmienić:

  • Częstotliwość –  otrzymywania powiadomień,
  • Źródła – rodzaje wyświetlanych stron,
  • Język – swój język,
  • Region – część świata, z której chcesz otrzymywać informacje,
  • Ile – liczbę oczekiwanych wyników,
  • Sposób dostarczania – konta, na które przychodzą alerty.

Zatwierdzamy przez kliknięcie na niebieski guzik „Utwórz Alert”

R

KROK 5 – sprawdź Alert w innych językach

Jeśli działasz na skalę międzynarodową warto wpisać alerty w języku, który chcesz monitorować. W moim przypadku będzie to alert na hasło „Infographics” z racji, że po angielsku pojawia się więcej wartościowych materiałów o infografice.

R

KROK 6 – sprawdź Słowa Kluczowe

Jeżeli pozycjonujesz się na unikatowe słowa kluczowe, to również możesz dopisać je do alertów w celu bieżącego monitoringu. Ja wpisuję nazwy swoich projektów, czyli Kompendium Infografiki i Infografika Polska. Mogę również dookreślić swój brand osobisty wpisując alert Anita Bednarczyk Infografika

Dzięki temu zgłoszenia alertów na pewno będą dotyczyły mojej osoby z racji na zawężenie tematu do infografiki. Alert zostanie do mnie dostarczony, jeśli zostaną spełnione 3 warunki. Czyli jeśli wiadomość, która pojawi się w sieci będzie zawierała moje imię, nazwisko i moją branżę „infografiki„. Ostatecznie lista moich alertów wygląda następująco:

Jak edytować Alerty?

  1. Otwórz Alerty Google.
  2. Kliknij Edytuj obok alertu.
  3. Jeśli nie widzisz żadnych opcji, kliknij Pokaż opcje.
  4. Wprowadź zmiany.
  5. Kliknij Zaktualizuj alert.
  6. Aby zmienić sposób otrzymywania alertów, kliknij Ustawienia, a następnie zaznacz wybrane opcje i kliknij Zapisz.

Jak usunąć Alert?

  1. Otwórz Alerty Google.
  2. Obok alertu, który chcesz usunąć, kliknij Usuń
  3. Opcjonalnie: aby usunąć alert, możesz też kliknąć Anuluj subskrypcję u dołu e-maila z alertem.

Jeśli masz już konto na gmail.com całe działanie zajmie Ci parę minut. Zakładając, że wszystko zostało wykonane poprawnie po 24h powinny pojawić się pierwsze alerty. Jeżeli temat alertu jest niszowy to może to trwać trochę dłużej. Docelowo będzie to zależeć od częstotliwości pojawiania się informacji na dany temat w sieci. Alerty przychodzą w formie wiadomości e-mail jak na przykładzie poniżej. Mogą wpaść do sekcji „Powiadomienia„. Docelowe umieszczenie maila zależy od tego jaka jest kategoryzacja zakładek w skrzynce gmail.

Po otwarciu wiadomości wyświetli się widok jak poniżej. Po kliknięciu na jeden wybrany alert nastąpi otwarcie nowej zakładki w przeglądarce ze stroną www.

I tutaj kończy się nasze intelektualne wyzwanie z Alertami Google w roli głównej. Pozostaje mi już tylko życzyć Ci dobrej zabawy z alertami i efektywnego wykorzystania informacji, które Ci dostarczą.

Kreatywne pozdrowienia,

Informacje o artykule

 

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.