Grupa ONET zaprasza do konkursu, w którym są do wygrania albumy „Infografika. Wiedza o obrazach”. Konkurs odbędzie się 20, 21 i 22 marca i jest przeznaczony dla subskrybentów newslettera onet. Pytania w formie quizu zostaną wysłane w newsletterze.

 

Jak wziąć udział w konkursie?

Aby wziąć udział w konkursie, zapisz się do jednego z naszych newsletterów. 20, 21, 22 marca w newsletterze znajdziesz trzy pytania konkursowe. Wszystkie będą dotyczyły infografik, dlatego w ramach przygotowań zachęcamy do rozwiązania poniższego quizu. Pamiętajcie, że quiz, który pojawia się na stronie to jeszcze NIE JEST WŁAŚCIWY QUIZ. Ten docelowy będzie wysyłany w newsletterze 🙂 Tutaj znajdziesz informacje z wykazem newsletterów

Co? Konkurs

Gdzie? Newsletter ONET

Kiedy? 20,21, 22 Marzec 2019r.

Jak? Online

 

 

O albumie: Do dzisiejszego dnia Onet pokazał swoim użytkownikom w sumie ok. 1300 infografik! Kilkadziesiąt z nich znalazło się w albumie „Infografika. Wiedza w obrazach” (wyd. BOSZ), który niedawno ukazał się na rynku. Album prezentuje efekty pracy Polskiej Grupy Infograficznej.

W październiku 2018 roku ukazała się publikacja z zakresu grafiki informacyjnej:  Infografika. Wiedza w obrazach. Jest to album, który zawiera zbiór blisko 120 infografik o tematyce popularnonaukowej. Jak uwzględnia opis publikacji wybrane „infografiki dzięki zrównoważonej proporcji obrazu i treści, w przejrzysty i treściwy sposób przedstawiają ciekawostki zakresu nauki, kultury, sportu i rozrywki”.

Warto zaznaczyć, że jest to albumu czyli zbiór infografik a nie publikacja traktująca kompleksowo o infografice. Bardzo cieszę się, że ta pozycja wzmocni szereg profesjonalnych publikacji. Być może okaże się to dla Ciebie fajną inspiracją pod projekty.

Album prezentuje efekty pracy i realizacji komercyjnych wykonanych przez firmę Polska Grupa Infograficzna. Jest to jedna z pierwszych publikacji, która stanowi wykaz realizacji polskiej firmy zajmującej się tworzeniem infografik jako narzędzia komunikacji wizualnej. Publikacja stanowi pracę zbiorową a wśród autorów znajdziemy takie nazwiska jak: Maciej Kabroński, Marta Sitkiewicz i Marzena Wasilewska-Lasa. Wstęp do książki napisał Michał Kleiber. Osobiście z niecierpliwością czekam na publikacje, które będą traktowały o infografice w sposób wyczerpujący i z ujęcia zdecydowanie bardziej praktycznego.

Źródło zdjęcia: http://www.bosz.com.pl/resources/2/Infografika_800szer.jpg

Na stronie wydawcy BOSZ można podejrzeć zawartość albumu z przykładowymi realizacjami: Infografika. Wiedza w obrazach. Warto pamiętać, że wykaz infografik w formie albumu Może stanowić dla nas jedynie inspiracje a nie zbiór praktycznych wskazówek niezbędnych do projektowania. Zawartość albumu i jakość realizacji można przetestować poprzez test zakrycia warstwy tekstowej. Przypominając: jeśli po zakryciu werstwy tekstowej komunikat nie dociera do odbiorcy oznacza, że realizacja nie jest wykonana na odpowiednim poziomie lub idzie w formę abstrakcyjną.

Warto pamiętać, że w infografice wyróżniamy 2 główne nurty: Infografikę figuratywną i  abstrakcyjną. Stosowanie dużej ilości elementów abstrakcyjnych i wsparcie wizualizacją danych wskazuje na formę infografiki abstrakcyjnej. Stosowanie natomiast prostych elementów: kształtów, figur, obrazów, ilustracji, zdjęć, grafik i  bardzo prostych form wskazuje na infografikę figuratywną.

Infografika jest terminem szeroko używanym stosunkowo od niedawna, ale idea, którą opisuje ma już wielowiekową tradycję. Termin ten, będący zbitką słów informacja i grafika, oznacza graficzną wizualizację danych i informacji, umożliwiającą adresatowi w przystępny i jasny sposób zapoznanie się z zaprezentowanym tematem i przetworzeniem treści na użyteczną dla niego wiedzę. Właśnie ten aspekt, czyli atrakcyjne ułatwienie w zdobywaniu wiedzy, jest głównym motorem rozwoju infografiki.

Michał Kleiber

Pozdrawiam kreatywnie,

l

Widzisz błąd w artykule? Zostań naszym bohaterem i poinformuj o tym!