Ta wydana w czerwcu 2014 roku książka stanowi swego rodzaju poradnik dla osób zainteresowanych tworzeniem szybko rozprzestrzeniających się w sieci infografik. „Infographics For Dummies” została napisana przez Justina Beegela, założyciela nowojorskiej firmy zajmującej się infografiką – Infographic World, oraz kilku jego doświadczonych współpracowników.

Jak sugeruje sam tytuł publikacji, jest ona przeznaczona dla osób, które z infografiką nie miały wcześniej zbyt wiele do czynienia. Książka ta z pewnością pomoże im postawić pierwsze kroki na polu wizualizacji oraz pokieruje nimi tak, aby stopniowo zwiększali swoje umiejętności.

Tytuł: „Infographics For Dummies”
Autorzy: Justin Beegel MBA, The Infographic World Team
Wydawca: John Wiley & Sons
Data wydania: 2014-06-20
Język: Angielski
Liczba stron: 320

OPIS KSIĄŻKI

W publikacji „Infographics For Dummies” znajdziesz liczne informacje dotyczące poprawnego korzystania z danych i ich eksploracji. Dowiesz się też, jakie istnieją rodzaje infografiki, poznasz pomocne narzędzia do ich tworzenia, takie jak Adobe Illustrator i Photoshop, oraz odkryjesz cenne wskazówki dotyczące promowania infografiki w internecie, w szczególności w sieciach społecznościowych. Autor zwraca uwagę na to, że większość informacji, jakie odbiera nasz mózg, to właśnie dane wizualne, dlatego przekaz w formie dobrze zaprojektowanej infografiki może być wysoce skuteczny.

SPIS TREŚCI

ZAWARTOŚĆ

Książka jest podzielona na kilka głównych rozdziałów, zawierających w sobie znaczną ilość  podrozdziałów. Sprawia to, że jeśli nie chcesz czytać jej w całości, możesz łatwo i wygodnie odszukać tylko te tematy czy fragmenty, które Cię aktualnie interesują. Całość jest dość obszerna, zawiera także sporo grafik informacyjnych i przykłady wykorzystania danej formy w internecie. 

Publikacja Justina Beegela i jego zespołu to naprawdę długa, ale dobrze prezentująca się lektura. Mimo to nie rekomenduję jej projektantom stawiającym na profesjonalny poziom realizacji lub bardziej zaawansowanym w tworzeniu infografik  osobom. W pozycji raczej nie znajdziesz żadnych nowatorskich rozwiązań czy odkrywczych spostrzeżeń wyróżniających się na tle innych książek. Jest to natomiast solidna i zawierająca znaczną dawkę teorii podstawa, od której powinni zacząć nowicjusze pragnący projektować infografiki.

Autor artykułu,
Mikołaj Wolak

Informacje o artykule

Data aktualizacji: 15.12.2023 r.
Autor: Mikołaj Wolak
Redakcja: Anna Stadnikiewicz
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Magdalena Mieczkowska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 15.12.2023 r.
Autor: Mikołaj Wolak
Redakcja: Anna Stadnikiewicz
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Magdalena Mieczkowska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.