Malofiej to konferencja dla Infografików, Grafików, Ilustratorów, Kartografów i osób zajmujących się wizualizacją danych. Grafika informacyjna to fascynująca dziedzina. Poznaj liderów tej branży, którzy mają okazję dzielić swoim doświadczeniem w hiszpańskiej Pampelunie.
Poznaj bliżej pasjonatów infografiki i niesamowite osobistości, które z ogromną przyjemnością dzielą się swoją wiedzą i bezcennym doświadczeniem. Wszyscy wspaniali i wiecznie młodzi. Jak nie ciałem to duchem!
Fernando G. Baptista
Fernando G. Baptista – Ukończył studia na Fine Arts from the University of País Vasco. Przez kilka lat pracował jako ilustrator i niezależny projektant. W 1993 roku rozpoczął prace w gazecie El Correo. W 2007 roku został członkiem zespołu projektowego magazynu National Geographic Magazine. Był profesorem na Uniwersytecie w Navarra i prowadził wiele konferencji i warsztatów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Stanach Zjednoczonych i w Ameryce Łacińskiej. Jest wielkim fanem książek science fiction i komiksów.
Xaquín González
Xaquín G.V. – zajmuje się dziennikarstwem wizualnym. Pracował dla magazynu The Guardian, gdzie kierował zespołem kreatywnym . Jest interdyscyplinarnym ekspertem działającym z grafiką statyczną, interaktywną i multimedialną. Zajmuje się również edycją zdjęć. Jego ostatnia obsesja: rola emocji w trendzie data driven i visual storytelling. Wcześniej pracował w z takimi brandami jak: National Geographic, New York Times, Newsweek, El Mundo, La Voz de Galicia.
John Grimwade
Kariera Johna obejmowała przejście od pracy z kartką i ołówkiem na pracę z komputerem, aż do zgłębienia tematu „Big Data”. Był dyrektorem graficznym w jednej gazecie i 4 magazynach. Pracował w redakcjach i korporacjach, zarówno przy realizacjach pod druk jak i do internetu. Wygrał ponad 80 znaczących nagród infograficznych, w tym nagrodę Alejandro Malofiej w 2012 roku. Niedawno był członkiem zespołu, który w 2016 wygrał nagrodę Webby. Projekt był realizowany dla National Geographic.
Rob Bieling
Rob Bieling jest przedsiębiorcą. Ma ponad 30-letnim doświadczenie w tworzeniu wizualizacji z zakresu systemów geograficznych i kartograficznych. Pracuje nad rozwojem biznesu, ale równocześnie jest aktywnym programistą. Obecnie jest głównym developerem i CEO firmy MapCreator, która produkuje oprogramowanie oparte na chmurze dla branży dziennikarskiej.
Michael Brenner
Michael Brenner – Dyrektor Artystyczny Projektu w Beyond Words Studio w Londynie. Przed dołączeniem do Beyond Words pracował w studiach projektowych w Nowym Jorku i prowadził własne studio w Rotterdamie w Holandii.
Pracował na wielu platformach i dbał o szczegóły, zapewniając atrakcyjne i piękne wizualizacje danych. Klienci, z którymi współpracował w przeszłości, to Smithsonian, the Poetry Foundation, The New York Times czy Al Gore.
Anna Flagg
Anna Flagg – zajmuje się dziennikarstwem danych w The Marshall Project, organizacji non-profit.
Oprócz projektu realizowanych dla The Marshall Project jej prace pojawiły się w The Washington Post, ProPublica, Al Jazeera, Fusion i OpenSecrets.org.
Tom Giratikanon
Tom Giratikanon jest asystentem redaktora działu grafiki The New York Times, który tworzy wizualne opowieści, wykresy, mapy i animacje.
Pomógł zaprojektować i prezentować wyniki wyborów na żywo w Timesie. Wcześniej pracował w The Boston Globe.
Hiram Henriquez
Kariera Hirama Henriqueza obejmuje 14 lat pracy w The Miami Herald jako redaktor grafiki i 3,5 roku w South Florida Sun Sentinel, 2 lata w National Geographic Magazine, a ponad dekadę zajmował się projektowaniem reklam, infografik i wizualizacją danych oraz projektowaniem wizualnym na Uniwersytecie w Miami, gdzie obecnie uczy.
Jako niezależny artysta prowadzi swoje studio projektowe: H2H Graphics & Design Inc. Otrzymał tytuł M.F.A. w Graphic Design via SCAD w 2014 r. Jego praca polegała na zastosowaniu tak zwanych „infografik objaśniających” w dziennikarstwie.
Nathaniel Lash
Nathaniel Lash zajmuje się dziennikarstwem danych w Tampa Bay Times od stycznia 2015 r. Wcześniej pracował jako twórca aplikacji News Applications Developer dla Wall Street Journal.
Był członkiem zespołu w Newsday i Center for Investigative Reporting z inicjatywy Google.
Pablo Loscri
Pablo Loscri jest projektantem graficznym. Karierę rozpoczął w 1997 roku w Clarín, najpierw jako projektant stron internetowych. Od roku 2014 był redaktorem grafiki cyfrowej w gazecie La Nación.
Studiował na Uniwersytecie w Buenos Aires, gdzie prowadził, organizował wiele warsztatów i konferencji. W ciągu swojej kariery zdobył ponad 100 międzynarodowych nagród.
Alberto Lucas
Alberto Lucas – od 2016 objął stanowisko Senior Graphics Editor w National Geographi. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Nawarry. Karierę rozpoczął w gazecie El Correo of Bilbao (Hiszpania), gdzie poznał podstawy tego zawodu.
W 2013 roku założył gazetę South China Morning Post (Hong Kong). Rok później zaczął prowadzić sekcję z infografikami. Jego indywidualne projekty infografik są znane z ponad 100 nagród SND, Malofiej, WAN-IFRA i Laus.
Isabel Meirelles
Isabel Meirelles jest profesorem na Wydziale Wzornictwa i jest pracownikiem naukowym w Laboratorium Visual Analytics w OCAD University w Toronto w Kanadzie. Współpracuje z naukowcami i humanistami nad rozwojem systemów wizualizacji danych.
Badania Isabel koncentrują się na badaniu struktury i komunikacji w różnych mediach i kanałach komunikacji. Jest autorem znanej publikacji: „An introduction to the histories, theories, and best practices behind effective information visualizations” (Rockport, 2013).
Claus Nørregaard
Claus Nørregaard jest grafikiem i ilustratorem, kształcącym się w School of Design w Kopenhadze w 1987 roku. Karierę rozpoczął jako ilustrator w Kopenhadze i Londynie.
Od 1997 roku skupił się głównie na projektowaniu infografik. W 1999 roku przeniósł się do największej w Danii gazety, która czterokrotnie zwyciężyła pod względem najlepszego designu na skalę światową. W roku 2007 został szefem działu infograficznego.
Petri Salmén
Petri Salmén – pracuje w gazecie Helsingin Sanomat od 23 lat, od 1994 roku jako projektant infograficzny. Od 2002 r. Działa jako edytor informacji infograficznych, a od 2011 r. jako projektant Infografiki.
Jego obecnym wyzwaniem jest jak przekształcić tradycyjne duże infografiki, które są w wersji drukowanej i zamienić w mobilną platformę bez utraty istoty wizualności infografiki. Prowadził wykłady na temat grafiki informacyjnej w kilku placówkach oświatowych. Uczestniczył także w SNDS (skandynawskim SND) jako członek zarządu w latach 2007-2012.
Jon Schwabish
Jon Schwabish jest ekonomistą, pisarzem, nauczycielem i twórcą wizualizacji danych. Polecam jego nową książkę “Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers, and Wonks”.
Na co dzień pomaga ludziom poprawiać sposób przygotowywania, projektowania i dostarczania treści bogatych w dane.
Sarah Slobin
Sarah Slobin – to doświadczona dziennikarka, która spędziła pierwszą dekadę kariery na stanowisku grafika w The New York Times.
Odeszła z NYT, aby zostać Infografikiem w magazynie Fortun. Następnie objęła stanowisko redaktora wizualnego w The Wall Street Journal.
José Roberto de Tole
José Roberto de Toledo – publicysta w gazecie “O Estado de S.Paulo” od 2010 r. Twórca “Estadão Dados”, pierwszej i najczęściej nagradzanej instytucji dziennikarskiej w Brazylii. Założyciel , Członek Zarządu i Prezes (2014-2015) Abraji, Brazilian Association of Investigative Journalism – czyli brazylijskiego Stowarzyszenia dziennikarstwa śledczego.
Wcześniej był twórcą i redaktorem naczelnym Jornal do Terra oraz dziennikarzem, felietonistą i redaktorem w Folha de S.Paulo. Jest współautorem książek: – “A Lógica das Eleições Municipais” (2016), – “Análise Política & Jornalismo de Dados” (2014) – “A Era FHC – Um Balanço” (2002).
Julius Wiedemann
Julius Wiedemann urodził się w Brazylii, gdzie studiował projektowanie i marketing, mieszkał i pracował w Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jest redaktorem w wydawnictwie TASCHEN.
Jest regularnym wykładowcą, autorem magazynu i zasiadał w jury wielu organizacji nagradzających na całym świecie. Publikacje Wiedemanna sprzedały się w ponad 1,5 miliona egzemplarzach na całym świecie, a wśród jego najpopularniejszych tytułów znajdują się między innymi:
– Information Graphics
– Understanding the World
Mariano Zafra
Mariano Zafra – Przez ostatnie półtora roku kieruje działem grafiki i wizualizacji danych w Univision Noticias, hiszpańskiej organizacji prasowej w Stanach Zjednoczonych.
Wcześniej pracował przez 14 lat w dwóch wiodących hiszpańskich gazetach: siedem lat w El Mundo i siedem lat w El País. Uczestniczył w procesie integracji działów magazynów drukowanych z działem cyfrowym w obu publikacjach.
Javier Zarracina
Javier Zarracina – Edytor grafiki na stronie Vox.com w Washington DC, gdzie kieruje zespołem zajmującym się dziennikarstwem wizualnym, tworzeniem wizualizacji, grafiki interaktywnej i wideo. Pracował jako redaktor grafik i danych w Los Angeles Times.
Był również dyrektorem graficznym w The Boston Globe, gdzie był członkiem zespołu nagradzanego. Jego zespół wygrał nagrodę „Pulitzer Price”. Zaczął karierę jako grafik w El Correo (Bilbao, Hiszpania). Jest również fanatykiem komiksów.
Zachęcam również do śledzenia profili tych osób na twitterze, linkedIn czy facebook. To skarbnica nieocenionej wiedzy i informacji ze świata infografiki.
Kreatywne pozdrowienia,
Informacje o artykule
Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl
Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl
Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!
Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.
Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!
Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.