Już 29 marca 2019 w Berlinie odbędzie się seminarium z zakresu projektowania infografiki. Rozpocznie się o godzinie 9:00 a zakończy o 17:30. Spotkanie jest organizowane przez grupę InfoGraphics Group – znaną dawniej jako Golden Section Graphics GmbH. Jest to jedna z bardziej prestiżowych agencji infograficznych na świecie.

Co? Seminarium
Gdzie? Niemcy / Berlin
Kiedy? 29 Marca 2019 r.
Jak? Spotkanie stacjonarne

Cena: 899,64 euro (z VAT)
Forma: spotkanie stacjonarne
Ilość miejsc: 15 uczestników (ograniczona liczba miejsc)

O WYDARZENIU

Infografika przeżywa prawdziwe odrodzenie w czasopismach i gazetach a także w różnego rodzaju raportach, prezentacjach firmowych internecie a nawet telewizji. Ze względu na media, w których pojawia się infografika ta dziedzina staje się coraz bardziej transgraniczną formą projektową. W coraz większym stopniu są aranżowane zespoły interdyscyplinarne składające się z grafików, infografików, projektantów informacji, fotografów i ilustratorów, projektantów interakcji i specjalistów od animacji.

Infografika jako jedna z nielicznych form może ilustrować treść wielowarstwowo. Siłą infografiki jest treść wyrażona w warstwie wizualnej, która powinna zafascynować swoją formą odbiorcę. Sporym wyzwaniem podczas projektowania informacji coraz częściej staje się znalezienie dobrych i wiarygodnych źródeł, które dadzą nam możliwość odtworzenia sytuacji bądź przedstawienia w najlepszy sposób danego tematu. Projektowanie dla prasy sprawia, że grafik czy projektant informacji staje się także dziennikarzem. Jest to spowodowane celem infografiki dziennikarskiej, w której stosuje się wizualną narrację

Podczas seminarium prowadzący wyjaśnią jak tworzy się infografikę – od badań po szkice, od czystego rysunku aż po projekt i animację. Dowiesz się co zapewnia wysoki poziom zaciekawienia infografiką tworząc specyficzne napięcie między czystą informacją o dobrym projektem. Będziesz mieć okazję poznać bezcenny know-how od najlepszych w branży profesjonalistów w zakresie infografiki.

 

AGENDA SPOTKANIA

1. Charakterystyka infografiki – mocne i słabe strony.

Co może i powinno być użyte w infografice i jak można to najlepiej wykorzystać Co odróżnia infografikę dziennikarską od wizualizacji komercyjnej? W jaki sposób ilustracje mogą wpływać na efekt i formę infografiki?

 

2. Opracowanie materiałów – studium przypadku, proces, strategia.

Jak powinny być przygotowane podstawowe informacje i jak wygląda właściwy briefing? Jak pozyskać odpowiednie dane, a zarazem właściwy pomysł? Co jest bardziej pomocne: mniej czy więcej informacji? Jak przekonać klienta do pomysłu?

 

3. Animacja, interakcja, media społecznościowe – wybór środków i kalkulacja.

Jak używać infografiki viralowej i jak dostosować ją do różnych rodzajów mediów? Czym różni się infografika statyczna od interaktywnej lub animowanej? Jak zaprojektować pracę zespołu mając na uwadze najbardziej różnorodne rodzaje użytkownika? Jak wycenić infografikę?

PRELEGENCI

Klaas NeumannSenior Artdirector w Golden Section Graphics GmbH, infografik i ilustrator między innymi w wydawnictwach “Financial Time Deutschland” i “Capital”. Pracuje również dla wydawnictwa Gruner + Jahr

Jakub Chrobok  obecnie pracuje jako dyrektor kreatywny w Infographics Group ( wcześniej Golden Section Grafphics). Jest również wykładowcą na AID w Berlinie (Academy of Illustration and Design Berlin).

 

WIĘCEJ INFORMACJI

 

Więcej informacji dotyczących seminarium znajdziesz na stronie organizatora PAGE. Seminarium odbywa się w siedzibie w Berlinie Miejsce: Infographics Group GmbH , Kurfürstendamm 194, 10707 Berlin, Niemcy.

Opis warsztatów: https://www.eventbrite.de/e/page-seminar-infografik-mit-der-infographics-group-in-berlin-tickets-55161231729

Pozdrawiam kreatywnie,

l

Widzisz błąd w artykule? Zostań naszym bohaterem i poinformuj o tym!