Już 17 listopada w Berlinie odbędzie się seminarium z zakresu projektowania infografiki. Rozpocznie się o godzinie 9:00, a zakończy o 17:30. Spotkanie jest organizowane przez grupę InfoGraphics Group – znaną dawniej jako Golden Section Graphics GmbH. Jest to jedna z bardziej prestiżowych agencji infograficznych na świecie.

Co? Seminarium
Gdzie? Niemcy / Berlin
Kiedy? 17 Listopada 2017 r.
Jak? Spotkanie stacjonarne

Cena: 899,64 euro (z VAT)
Forma: spotkanie stacjonarne
Ilość miejsc: 20 uczestników (ograniczona liczba miejsc)

O WYDARZENIU

Infografika przeżywa prawdziwe odrodzenie w czasopismach i gazetach, a także w różnego rodzaju raportach, prezentacjach firmowych internecie a nawet telewizji. Ze względu na media, w których pojawia się infografika ta dziedzina staje się coraz bardziej transgraniczną formą projektową. W coraz większym stopniu są aranżowane zespoły interdyscyplinarne składające się z grafików, infografików, projektantów informacji, fotografów i ilustratorów, projektantów interakcji i specjalistów od animacji.

Infografika jako jedna z nielicznych form może ilustrować treść wielowarstwowo. Siłą infografiki jest treść wyrażona w warstwie wizualnej, która powinna zafascynować swoją formą odbiorcę. Sporym wyzwaniem podczas projektowania informacji coraz częściej staje się znalezienie dobrych i wiarygodnych źródeł, które dadzą nam możliwość odtworzenia sytuacji bądź przedstawienia w najlepszy sposób danego tematu. Projektowanie dla prasy sprawia, że grafik czy projektant informacji staje się także dziennikarzem. Jest to spowodowane celem infografiki dziennikarskiej, w której stosuje się wizualną narrację.

Podczas seminarium prowadzący wyjaśnią jak tworzy się infografikę – od badań po szkice, od czystego rysunku aż po projekt i animację. Dowiesz się, co zapewnia wysoki poziom zaciekawienia infografiką tworząc specyficzne napięcie między czystą informacją o dobrym projektem. Będziesz mieć okazję poznać bezcenny know-how od najlepszych w branży profesjonalistów w zakresie infografiki.

AGENDA SPOTKANIA

 

  1. Charakterystyka infografiki – mocne i słabe strony

    Co może i powinno być użyte w infografice i jak można to najlepiej wykorzystać. Co odróżnia infografikę dziennikarską od wizualizacji komercyjnej? W jaki sposób ilustracje mogą wpływać na efekt i formę infografiki?

  • Opracowanie materiałów –  studium przypadku, proces, strategia

    Jak powinny być przygotowane podstawowe informacje i jak wygląda właściwy briefing? Jak pozyskać odpowiednie dane, a zarazem właściwy pomysł? Co jest bardziej pomocne: mniej czy więcej informacji? Jak przekonać klienta do pomysłu?

  • Animacja, interakcja, media społecznościowe – wybór środków i kalkulacja.

    Jak używać infografiki viralowej i jak dostosować ją do różnych rodzajów mediów? Czym różni się infografika statyczna od interaktywnej lub animowanej? Jak zaprojektować pracę zespołu mając na uwadze najbardziej różnorodne rodzaje użytkownika? Jak wycenić infografikę.

PRELEGENCI

Klaas NeumannSenior Artdirector w Golden Section Graphics GmbH, infografik i ilustrator między innymi w wydawnictwach “Financial Time Deutschland” i “Capital”. Pracuje również dla wydawnictwa Gruner + Jahr

 

Jakub Chrobok obecnie pracuje jako dyrektor kreatywny w Golden Section Grafphics. Jest również wykładowcą na AID w Berlinie (Academy of Illustration and Design Berlin)

 

Kreatywne pozdrowienia,

Informacje o artykule

 

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.