Czy to możliwe, że projekty infografik mogą tak wyglądać? Czy to jeszcze infografika, czy już ilustracja? Kiedy projekt jest ilustracją, a kiedy infografiką? Fernando Baptista na przestrzeni lat podejmował się rozmaitych działań od rysowania komiksów, aż po ilustrację. Jego obecne projekty infografik są tworzone w 50% w technikach warsztatowych. W 2012 roku, w uznaniu za jego osiągnięcia, nadano mu tytuł jednego z najbardziej wpływowych projektantów graficznych ostatnich 20 lat. Pomimo wielu sukcesów w branży projektant charakteryzuje się ogromną pokorą, cierpliwością i cały czas stara się rozwijać swoje umiejętności projektowe.

Przykłady infografik

Przykłady infografik

szukiwanie odpowiednich informacji jest jedną z kluczowych umiejętności we współczesnym świecie. Ta z pozoru intuicyjna czynność, wcale nie należy do aż tak oczywistych. Warto pamiętać o właściwym dookreślaniu fraz, których szukamy. Jeśli, na przykład, zależy nam na informacjach o dziełach artysty, nie wystarczy samo wpisanie: „Fernando Baptista”. Należy rozbudować tytuł wyszukiwania o słowo: „portfolio” lub „infographics”. Możesz także wykorzystać nasze propozycje, aby szybciej dotrzeć do konkretnych zasobów w formie portfolio. Aby dotrzeć do projektów infografik, których autorem jest Fernando Baptista, wpisz w okno wyszukiwarki Google frazę: „Fernando Baptista infographics”. 

 

Możesz również sprawdzić wyniki wyszukiwań ze słowem „infografika” w innych językach:

Fernando Baptista infographic / infographics

Fernando Baptista infografía (w języku hiszpańskim)

Fernando Baptista infográfico (w języku portugalskim)

Fernando Baptista infografik (w języku niemieckim)

Więcej informacji

Więcej informacji

Świat infografiki dziennikarskiej i marketingowej znacząco różni się od siebie. Różnice są widoczne zarówno na poziomie wizualnym konkretnych projektów infografiki, ale także na poziomie procesu projektowego. Branża dziennikarska zdecydowanie większą uwagę w procesie projektowym poświęca na rzetelność danych i podejście reporterskie. Sam tytuł infografiki często jest ustalany dopiero na końcu procesu projektowego. Zupełnie inaczej jest w podejściu marketingowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o różnicach w podejściu i procesie projektowym infografiki, zobacz nasze produkty cyfrowe dostępne na www.infografikapolska.pl/sklep.

Kreatywne pozdrowienia,

Informacje o artykule

 

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk

Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Data aktualizacji: 27.12.2023 r.
Autor: Zespół Infografika Polska
Redakcja: Natalia Cieślak
Nadzór merytoryczny: Anita Bednarczyk
Korekta: Katarzyna Kamińska
Grafiki: infografikapolska.pl/baza
Źródło informacji: Institute of Infographics
Kontakt z redakcją: info@infografikapolska.pl

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.

Wyrusz z nami w wirtualną podróż do świata infografiki ilustracyjnej i dziennikarskiej!

Nasze kursy o infografice to wirtualna przygoda, w której możesz poczuć się jak prawdziwy odkrywca, eksplorując nieznany dotąd świat. To idealna możliwość poszerzenia swoich horyzontów, bez wychodzenia z domu.